Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

«Κόκκινο πανί» οι συγχωνεύσεις σχολείων
Τριγμούς προκαλούν στις τοπικές κοινωνίες οι προτάσεις για το σχολικό «Καλλικράτη». Το υπουργείο Παιδείας, που σχεδιάζει σαρωτικές αλλαγές στο σχολικό χάρτη της χώρας, εξετάζει μία προς μία τις προτεινόμενες συνενώσεις σχολικών μονάδων. Από τις αρχικές λίστες των στελεχών της εκπαίδευσης έχουν αφαιρεθεί δεκάδες καταργήσεις
δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, ύστερα από τη διαβούλευση και τις παρεμβάσεις τοπικών φορέων. Την ίδια στιγμή, ανοιχτό παραμένει το μέτωπο εκπαιδευτικών και υπουργείου Παιδείας, γεγονός που κατέστη εμφανές και στην πρόσφατη συνάντηση της Αννας Διαμαντοπούλου με τους δημάρχους στην Αθήνα.
Εκατοντάδες αλλαγές (ιδρύσεις, συνενώσεις, προαγωγές κ.λπ.) στο χάρτη των σχολείων περιέχονται στις εισηγήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης της Βόρειας Ελλάδας, ενώ το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να καταλήξει στις αποφάσεις του και να προβεί στις σχετικές ανακοινώσεις.
Κύμα αντιδράσεων
Εμπόδιο στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας στέκονται οι τοπικές κοινωνίες σε αρκετές περιοχές, όπου έχει ξεσπάσει θύελλα αντιδράσεων. Την περασμένη Δευτέρα τα μαθήματα δεν πραγματοποιήθηκαν σε 11 χωριά της υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης (Χαλκηδόνα, Αγχίαλο, Αδενδρο, Βαθύλακκο, Γέφυρα, Λουδία, Ακροπόταμο, 3ο και 4ο Δημοτικά Κουφαλίων, Μ. Μοναστήρι, Ν. Μεσημβρία, Παρθένιο), ενώ γονείς και μαθητές πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας. Η αρχική εισήγηση για συνένωση του Γυμνασίου Χαλκηδόνας με το Γυμνάσιο Αδένδρου αποσύρθηκε, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί να αφαιρεθεί από τη λίστα και η εισήγηση για τη συγχώνευση του Δημοτικού Παρθενίου (τριθέσιο με 33 μαθητές) με το Δημοτικό Αδένδρου.
Γονείς, μιλώντας, μετέφεραν το κλίμα οργής, τονίζοντας πως ελλοχεύει ο κίνδυνος να συγκρουστούν ολόκληρα χωριά για το ποια σχολεία θα καταργηθούν και ποια θα διατηρηθούν. Το δημοτικό συμβούλιο της Βόλβης, με ψήφισμά του, απορρίπτει ομόφωνα οποιαδήποτε συνένωση ή κατάργηση σχολικών μονάδων στα όρια του δήμου, επικαλούμενο κοινωνικούς, πληθυσμιακούς και εκπαιδευτικούς λόγους. Πάντως, πηγές αναφέρουν ότι πιθανότατα δε θα προωθηθούν σχέδια συγχώνευσης για τα σχολεία του Προφήτη, της Αρέθουσας, των λυκειακών τάξεων Ασπροβάλτας και του δημοτικού της Βόλβης. Το Δημοτικό Συμβούλιο όρισε συμβολικά ως έδρες των δυο σχολικών επιτροπών διδακτήρια που προτάθηκε η κατάργησή τους και μέλη των νέων επιτροπών τους διευθυντές των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
Τη διαμαρτυρία τους έχουν εκφράσει γονείς, μαθητές και τοπικοί φορείς στους Αμπελοκήπους, στην Ξηροκρήνη, στο Ζαγκλιβέρι, στον Αγιο Αθανάσιο, στη Μενεμένη και σε άλλες περιοχές. Μαθητές και γονείς των 12ου και 16ου Γυμνασίων Θεσσαλονίκης, στην Ξηροκρήνη, βγήκαν στους δρόμους πριν από λίγο καιρό για να διαδηλώσουν ενάντια στη συνένωση των δύο μονάδων. «Στο 12ο φοιτούν πολλοί αλλοδαποί μαθητές, όπως άλλωστε και στο 16ο. Η περιοχή είναι φτηνή και την προτιμούν οι μετανάστες. Αντιμετωπίζουμε πρόβλημα προσαρμογής αυτών των παιδιών, διότι έχουν πολλά κενά. Κάθε τμήμα αριθμεί από 22 έως 25 παιδιά. Εάν γίνει η συγχώνευση, μπορεί να ξεπεράσουν και τους 30», επισήμανε η ταμίας του Συλλόγου Γονέων του 16ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, Πόπη Στογιανοπούλου, τονίζοντας πως σε ένα 45λεπτο ο καθηγητής θα κληθεί να παραδώσει το μάθημα, να εξετάσει και να απαντήσει στις απορίες τόσων παιδιών.
39 αλλαγές
Η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες, πρότεινε 39 αλλαγές στο σχολικό χάρτη της περιοχής, εκ των οποίων οι μισές αφορούν συνενώσεις. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις της Ελαιούσας, όπου οι πέντε μαθητές μεταφέρονται στη Χαλκηδόνα, και του Λευκοχωρίου, όπου οι επτά μαθητές προτείνεται να ενταχθούν στο δημοτικό της Ξυλούπολης.
Στη λίστα των προτεινόμενων συγχωνεύσεων, κατά τις ίδιες πηγές, έχουν ενταχθεί τα δημοτικά στο Μόδι (με το δημοτικό Μαδύτου), στο Μελισσουργό (με το δημοτικό Νέας Απολλωνίας), στο Καλαμωτό (με το δημοτικό Ζαγκλιβερίου), ενώ οι διθέσιες μονάδες του Ευαγγελισμού και της Νυμφόπετρας προτείνεται να συνενωθούν με το δημοτικό Προφήτη. Στους Αμπελόκηπους τέσσερα εξαθέσια σχολεία (1ο, 6ο, 5ο και 9ο Δημοτικά) θα γίνουν δύο 12θέσια, ενώ τα εξαθέσια 4ο, 11ο, 13ο, 15ο δημοτικά θα μετατραπούν σε ένα 12θέσιο και ένα οκταθέσιο, εάν γίνει αποδεκτή η εισήγηση της Διεύθυνσης.
Υπεράριθμοι
Εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων εκτιμούν πως εκατοντάδες εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν να χάσουν τις οργανικές τους θέσεις λόγω των συνενώσεων, ενώ διαφωνούν και με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
«Είμαστε αντίθετοι σε κάθε είδους συγχώνευση, διότι η εκπαίδευση δεν αντιμετωπίζεται με λογιστικούς τρόπους. Σε κάθε τάξη και σε κάθε σχολείο όπου επιχειρείται συνένωση, υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αλλοδαποί, παλιννοστήσαντες, οι οποίοι χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Και αυτό δεν μπορεί να γίνει σε πολυμελή τμήματα. Αυτό ξεκίνησε στο πλαίσιο του μνημονίου, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι και να μη γίνουν διορισμοί», υποστήριξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης, Kωνσταντίνος Βογιατζής.
Οταν ρωτήθηκε για τον κίνδυνο απώλειας οργανικών θέσεων ο κ. Καρτσιώτης απάντησε: «Ολα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Πέρυσι είχαμε πάνω από 200 υπεράριθμους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν σε διοικητικές εργασίες και κάλυψαν ορισμένες επιπλέον ανάγκες. Ωστόσο, το κύριο θέμα δεν είναι αν χάνονται 2-3 οργανικές. Το βασικό είναι να έχει κάθε τάξη το δάσκαλό της, τις υποδομές και 35 ώρες πρόγραμμα με όλα τα νέα μαθήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου