Ανω κάτω οι υπηρεσίες λόγω «Καλλικράτη»
Αντιμέτωποι με την ελλιπή προετοιμασία για τον «Καλλικράτη» βρίσκονται οι πολίτες που συναλλάσσονται με κρίσιμες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα και κυρίως της αυτοδιοίκησης. Η μετάβαση στη νέα διοικητική και αυτοδιοικητική εποχή αποδεικνύεται πολύ δύσκολο εγχείρημα, με σημαντικές επιπτώσεις στη λειτουργία των φορέων και κυρίως των υπηρεσιών με τις οποίες έρχεται σε άμεση επαφή ο πολίτης.
Τα προβλήματα σταδιακά αντιμετωπίζονται σε πολλές περιπτώσεις, όμως εδώ και ένα μήνα -και κατά πάσα πιθανότητα και το επόμενο διάστημα- οι πολίτες υφίστανται καθυστερήσεις, ταλαιπωρία και ασυνεννοησία. Το κυριότερο πρόβλημα είναι η αδυναμία οργάνωσης των υπηρεσιών, καθώς επιπρόσθετα υπάρχουν και προβλήματα στελέχωσης, διασύνδεσης, αρμοδιοτήτων, ακόμη και... σφραγίδων.
Διπλώματα
Εκτός των προβλημάτων στις Πολεοδομίες, υπάρχουν σημαντικότατες εκκρεμότητες στις διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης και στα ΚΤΕΟ, όπου η μετάβαση στην αιρετή περιφέρεια δεν έγινε με τον πλέον ομαλό τρόπο.
Μέχρι και πέντε μήνες περιμένουν όσοι πετυχαίνουν στις εξετάσεις οδήγησης για να πάρουν την άδειά τους από τη διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης και μέχρι ενάμιση μήνα από την αντίστοιχη διεύθυνση της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Η κυριότερη αιτία είναι οι σοβαρότατες ελλείψεις σε προσωπικό, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι στις διευθύνσεις, αλλά και η γραφειοκρατική διαδικασία της χορήγησης.
Οι χρόνοι επιδεινώθηκαν δραματικά το τελευταίο οκτάμηνο, καθώς προηγουμένως τα διπλώματα οδήγησης δίνονταν μέσα σε περίπου τρεις εβδομάδες μετά την επιτυχία του υποψήφιου νέου οδηγού στις εξετάσεις. Η πρώτη καθυστέρηση άρχισε να προέρχεται από την αλλαγή του συστήματος και τη χορήγηση των νέου τύπου αδειών οδήγησης. Οι εκκρεμότητες σε διπλώματα και αναθεωρήσεις συνολικά στο νομό ξεπερνούν σήμερα τις 5.000 (περίπου 2.000 στην ανατολική και πάνω από 3.000 στη δυτική Θεσσαλονίκη).
Επιχειρήσεις
Δυσκολίες αντιμετωπίζουν και όσοι προχωρούν σε ιδρύσεις επιχειρήσεων ή σε άνοιγμα καταστημάτων, καθώς μια σειρά αρμοδιοτήτων έχουν αλλάξει φορέα, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος και να καθυστερούν οι έτσι κι αλλιώς χρονοβόρες διαδικασίες.
Προνοιακά
Σημαντικό πρόβλημα υπάρχει και στην Πρόνοια. Οι εργαζόμενοι κι εκεί είναι λίγοι. Τα διοικητικά όρια είναι «θολά». Υπάρχουν θέματα ορισμού διευθυντών και το αποτέλεσμα είναι να καθυστερούν ακόμη και τα προνοιακά επιδόματα...
Ενα ακόμη σημαντικό πρόβλημα είναι στα νομικά πρόσωπα των δήμων (ΚΑΠΗ, Παιδικοί Σταθμοί κτλ.). Με την ενοποίηση που έφερε ο «Καλλικράτης» σε διάφορους ΟΤΑ και τα διάφορα νομικά πρόσωπα όλων των δήμων που ενώθηκαν θα πρέπει να ενοποιηθούν σε ένα νομικό πρόσωπο. Θα πρέπει να γίνει εκλογή νέας διοίκησης κι όλα αυτά στην καλύτερη περίπτωση θα έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος Φεβρουαρίου. Την ίδια ώρα, όπως επισήμαναν εργαζόμενοι των νομικών προσώπων, και για όσο διαρκεί το μεταβατικό στάδιο, ορισμένα νομικά πρόσωπα δεν έχουν χρήματα και άλλα δεν μπορούν καν να πληρώσουν στοιχειώδεις υποχρεώσεις.
Ληξιαρχεία
Υπήρξαν τραγικές καθυστερήσεις. Αλλού δεν υπήρχαν σφραγίδες και δεν μπορεί κόσμος να πάρει ληξιαρχικές πράξεις γάμου, πιστοποιητικά γέννησης κ.λπ. Δεν έγιναν ενοποιήσεις πρωτοκόλλων και έστελναν κάποιοι πολίτες από δήμο σε δήμο. Δεν είχαν οριστεί επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον έλεγχο δαπανών και καθυστέρησαν εντάλματα πληρωμών. Μετά τις 15 Ιανουαρίου ομαλοποιείται η κατάσταση. Η σχολική στέγη είναι σε εκκρεμότητα σε ό,τι αφορά τα έργα των πρώην νομαρχιών, ενώ χρειάζεται να διευθετηθούν οι μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων. Σε πολλές υπηρεσίες υπήρξε πρόβλημα στελέχωσης και αριθμού προσωπικού με αντίκτυπο στον πολίτη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου