Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε ο ανισόπεδος κόμβος στη Λαχαναγορά
Ανάσα στο κυκλοφοριακό και το περιβαλλοντικό πρόβλημα της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης θα δώσει η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή Λαχαναγοράς, το οποίο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και προϋπολογίζεται στα 115 εκατ. ευρώ.
Το έργο, από τα σημαντικότερα της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του έτους, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, πρόκειται να κατασκευαστούν 9 γέφυρες συνολικού μήκους 1.400 μ. και έργα οδοποιίας 7 χιλιομέτρων. Παράλληλα, θα κατασκευαστούν έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης.
Ο κόμβος Κ16 βρίσκεται στη διασταύρωση του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης και σήμερα λειτουργεί ως ισόπεδος κόμβος με σηματοδότες. Η λειτουργία του επιφέρει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα στην είσοδο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης αλλά και στις κινήσεις των οχημάτων προς υπηρεσίες του νομού και προς άλλες κατευθύνσεις εκτός νομού.
Το μποτιλιάρισμα είναι συνεχές, καθώς ο συγκεκριμένος κόμβος δέχεται πολύ μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση από βαρέα οχήματα, ενώ, με τους φωτεινούς σηματοδότες, ανακόπτεται η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων.
Οι ωφέλειες
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα έχει δημιουργηθεί ένας σύγχρονος ανισόπεδος κόμβος που θα εξυπηρετεί το σύνολο των αριστερών κινήσεων και που θα απαλλάξει την κεντρική εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Αθηνών από τα φανάρια. Παράλληλα, θα μειωθεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση στην περιοχή.
Με τον ανισόπεδο κόμβο θα εξυπηρετούνται όλες οι υπάρχουσες βιομηχανικές, βιοτεχνικές και συναφείς εγκαταστάσεις της αναπτυσσόμενης γύρω περιοχής, μεταξύ των οποίων η λαχαναγορά, η κρεαταγορά και το ΚΤΕΟ, ενώ θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη ΒΙΠΕ στη Σίνδο και την Εγνατία οδό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου