Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Το διαδραστικό «Πολύαπτο» αποκαλύπτει την αθέατη μέχρι σήμερα τοιχογραφία του συμποσίου στον μακεδονικό τάφο του Αγ. Αθανασίου
Pixels ξεσκεπάζουν τα μυστικά των Μακεδόνων
Πρωτοποριακή έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης ξεναγεί τον επισκέπτη ακόμα κι εκεί όπου μόνο οι αρχαιολόγοι βάζουν το πόδι τους
Από χθες, όμως, μπορεί ο καθένας όχι μόνο να τις δει από κοντά, αλλά να τις αγγίξει, να τις μεγεθύνει, να δει μέχρι και πώς ήταν στην αρχική τους μορφή. Αρκεί μόνο να επισκεφθεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και τη νέα μόνιμη έκθεσή του «Μακεδονία: Από τις ψηφίδες στα... pixels», που αποτελεί την πρώτη παγκοσμίως εφαρμογή της νέας διαδραστικής τεχνολογίας της «Διάχυτης νοημοσύνης».
Το ΑΜΘ γίνεται έτσι το «πιο σύγχρονο μουσείο του κόσμου», όπως δήλωσε χθες, ιδιαίτερα περήφανη, η διευθύντριά του, Τζένη Βελένη. Καθημερινές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως απλοί προτζέκτορες και κάμερες, συνδυάζονται με τη χρήση νέων λογισμικών και μετατρέπουν την έκθεση σε παιχνίδι ανακάλυψης των κρυφών λεπτομερειών και της μαγείας του ευρήματος. Η έκθεση είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του Ινστιτούτου Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΤΕ).
Οπως δήλωσε ο διευθυντής του, καθηγητής Κωνσταντίνος Στεφανίδης, «τα υλικά τα βρίσκουμε "στο ράφι του σουπερμάρκετ", αλλά τα λογισμικά που αναπτύσσουμε είναι πρωτοποριακά παγκοσμίως κι αυτή η πρώτη εφαρμογή τους δείχνει ότι η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα μουσεία της χώρας». «Είναι μια απόδειξη του τι μπορούμε να επιτύχουμε αν αξιοποιήσουμε σωστά αυτά που ήδη έχουμε», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, που ξεναγήθηκε στην έκθεση μαζί με τη γ.γ. του ΥΠΠΟΤ, Λίνα Μενδώνη.
Η έκθεση έχει 7 ενότητες. Στον «Πανόπτη» ο επισκέπτης μπορεί να δει και να περιεργαστεί τη μεγαλύτερη συλλογή χρυσών μακεδονικών στεφανιών στο κόσμο, αυτήν του ΑΜΘ, φυσώντας ένα μικρό ανεμομυλάκι. Στο διαδραστικό παιχνίδι «Κρυπτόλεξο» μπορεί να αναζητήσει ονόματα θεών και ηρώων, αλλά και πληροφορίες γι' αυτούς. Στο «Περιδέξιον» να δει κάθε λεπτομέρεια της παράστασης του μύθου του Καλυδώνιου Κάπρου στον κρατήρα του Λυδού, να την περιστρέψει και να τη μεγεθύνει. Να κάνει το «Πολύτροπο Ταξίδι» στο χώρο και στο χρόνο με ένα κομμάτι χαρτί πάνω σε ένα χάρτη, ανακαλύπτοντας φωτογραφίες, αρχαιολογικά στοιχεία και πληροφορίες για τις αρχαιολογικές περιοχές της Μακεδονίας. Να περάσει «Μια μέρα σε ένα αγρόκτημα» της αρχαίας Μακεδονίας, πάλι με όχημα ένα λευκό χαρτί που κινεί πάνω σε μια μακέτα, με εικόνες και πληροφορίες που αναδύονται μαγικά στο χαρτί, όπου το σταματήσει.
Στο «Πολύαπτο» ξεναγείται στην αθέατη μέχρι σήμερα τοιχογραφία του συμποσίου στο μακεδονικό τάφο του Αγ. Αθανασίου Θεσσαλονίκη. Τέλος, στη «Μακρογραφία», ο επισκέπτης, ανάλογα με την εθνικότητα ή τη γλώσσα του, μπαίνει σε ένα δωμάτιο από διαφορετικό σημείο. Κάμερες τον αναγνωρίζουν και ο χώρος τον ξεναγεί στην «Τοιχογραφία του κυνηγιού», από την πρόσοψη του τάφου του Φιλίππου του Β' στη Βεργίνα, στη γλώσσα που ο ίδιος έχει επιλέξει με την είσοδό του

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου