Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Στον αέρα πάλι η μεταφορά μαθητών στα σχολεία
    
Οι λεωφορειούχοι δεν ξεκινούν τα σχολικά δρομολόγια εάν δεν πληρωθούν τα δεδουλευμένα, που ανέρχονται σε 4 εκατ. ευρώ για τον νομό Θεσσαλονίκης.
Πάλι στον δρόμο, πριν καλά καλά χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, στις 12 Σεπτεμβρίου, κινδυνεύουν να βρεθούν 11.000 μαθητές της περιφέρειας του νομού Θεσσαλονίκης, με την αγωνία των γονέων να χτυπά κόκκινο.
Οι λεωφορειούχοι που εκτελούν τα μαθητικά δρομολόγια στις απομακρυσμένες περιοχές δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να κατεβάσουν χειρόφρενο εάν δεν εξοφληθούν τα δεδουλευμένα τους για το 2010, που ανέρχονται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ.
Τα κάστανα απ’ τη φωτιά καλείται να βγάλει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αφού οι δήμοι, που είναι πλέον αρμόδιοι για τα μαθητικά δρομολόγια, επέδειξαν πρωτοφανή ολιγωρία.
Εν ολίγοις, η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με βάση τον «Καλλικράτη» υποχρεώνει τους δήμους να αναλάβουν, πλέον, το έργο της μεταφοράς των μαθητών. Μόνο που τα σχολεία ανοίγουν σε δέκα μέρες, και οι περισσότεροι από τους καλλικρατικούς ΟΤΑ δεν έχουν βγάλει καν τη διακήρυξη για τους διαγωνισμούς... Αρκετοί, πάλι, από τους διαγωνισμού στους οποίους προχώρησαν ΟΤΑ, όπως ο δήμος Θέρμης, κηρύχθηκαν άγονοι, λόγω του περίφημου μαθηματικού τύπου που προβλέπει χαμηλά κόμιστρα. Άλλοι, εξάλλου, δήμοι ετοιμάζονται να βγάλουν μόλις τώρα τους διαγωνισμούς, οι οποίοι όμως εκτιμάται ότι δεν θα προχωρήσουν. Οι δήμαρχοι μάλιστα, σε μία προσπάθεια να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, υποστηρίζουν ότι δεν θα αφήσουν τα παιδιά στον δρόμο και πως θα μισθώσουν, αν χρειαστεί, λεωφορεία, για να καλυφθούν οι ανάγκες. Κατά μέσο όρο το κόστος του έργου για κάθε έναν από τους δήμους, κυρίως περιφερειακούς, ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, γεγονός που καθιστά αδύνατη την υλοποίησή του.
“Θα τους καταγγείλουμε”
Μπορεί οι ΟΤΑ να επέδειξαν ολιγωρία, κατάφεραν όμως να πιέσουν τα αρμόδια υπουργεία, Εσωτερικών και Παιδείας, να εκδώσουν διευκρινιστική εγκύκλιο, με την οποία παρατείνονται οι συμβάσεις που είχε συνάψει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέχρι τις 31-12-2011, ούτως ώστε οι δήμοι να έχουν τον χρόνο να ετοιμάσουν τους διαγωνισμούς και να αναλάβουν το έργο της μεταφοράς από τον Ιανουάριο του 2012. Η παράταση αυτή προϋποθέτει ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί θα είχαν προκηρυχθεί από τους δήμους το αργότερο μέχρι τις 31 Αυγούστου, δηλαδή μέχρι χθες, και εφόσον αυτό θα είχε βεβαιωθεί με διαπιστωτική πράξη από τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης Θ. Σώκο.
Ευθύνες στους δημάρχους για την ολιγωρία που επέδειξαν στο θέμα, ενώ ήξεραν ότι θα ήταν αντιμέτωποι τον Σεπτέμβριο με το πρόβλημα, καταλογίζει στους δημάρχους ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Θεσσαλονίκης Γιώργος Θώμογλου. “Είναι απαράδεκτο να αφήσουν τα παιδιά στον δρόμο επειδή δεν πρόλαβαν τους διαγωνισμούς. Είναι υποχρέωσή τους, πλέον και με τη βούλα του νόμου, να εκτελέσουν τα μαθητικά δρομολόγια. Εμείς πάντως στις 12 Σεπτεμβρίου θα καταγγείλουμε δημόσια όσους δήμους δεν θα είναι έτοιμοι, γιατί είναι καιρός να αναλάβουν τις ευθύνες τους”, τόνισε ο πρόεδρος. 
“Δεν ξεκινάμε αν δεν πληρωθούμε”
Οι 100 και πλέον ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης διεκδικούν δεδουλευμένα που ανέρχονται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ για το 2010. Ωστόσο πριν από λίγους μήνες το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να περικόψει κατά 20% τα δεδουλευμένα τους, ενώ έστειλε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα χρήματα για να εξοφληθούν οι λεωφορειούχοι. Εκτός από ορισμένους όμως που υπέγραψαν και πληρώθηκαν, οι υπόλοιποι αρνήθηκαν να κάνουν έκπτωση στα δεδουλευμένα τους. “Έχουμε να πάρουμε λεφτά για όλο το 2010, και το υπουργείο ζητά να μας κόψει 20% από αυτά που μας χωστά. Αυτό δεν πρόκειται να το δεχτούμε, γιατί αυτά τα έχουμε ήδη πληρώσει και δεν θα ξεκινήσουμε αν δεν πληρωθούμε το σύνολο του ποσού που μας αναλογεί”, τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης Μιχάλης Πετζίκογλου. Ο ίδιος σημείωσε ότι καλώς έκαναν και δέχθηκαν την περικοπή κάποιοι συνάδελφοί του, αλλά η πλειοψηφία, όπως είπε, αρνήθηκε τη διαπραγμάτευση, δεδομένου ότι είχε προηγηθεί και άλλη μείωση στη Θεσσαλονίκη της τάξεως του 11%.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Μίμης Φωτόπουλος κατανοεί ότι οι λεωφορειούχοι δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα τους, αλλά, όπως σημειώνει, “αυτή τη στιγμή η περιφέρεια δεν έχει λεφτά προκειμένου να καταβάλει το σύνολο του ποσού που ζητούν. Ακόμα και να είχε τη δυνατότητα, δεν μπορεί να λειτουργήσει σε βάρος όσων δέχτηκαν την περικοπή”. Με λίγα λόγια, ο αντιπεριφερειάρχης σημείωσε ότι η περιφέρεια καλείται να βγάλει τα κάστανα απ’ τη φωτιά, και μάλιστα χωρίς να έχει πλέον την αρμοδιότητα. “Οι περισσότεροι δήμοι βολεύτηκαν πίσω από τους άγονους διαγωνισμούς και τώρα επαναπαύονται στην παράταση των συμβάσεων που θα υπογράψει η περιφέρεια”, σημείωσε ο κ. Φωτόπουλος.
Δήμοι: Τα παιδιά θα εξυπηρετηθούν
Ανεξαρτήτως πάντως των άγονων διαγωνισμών, οι δήμαρχοι δεσμεύονται ότι δεν πρόκειται να αφήσουν τα παιδιά στον δόμο και πως θα μισθώσουν, αν χρειαστεί, λεωφορεία για τη μεταφορά τους από και προς τα σχολεία. Ο δήμος Θέρμης ήταν από τους πρώτους που προκήρυξε διαγωνισμό αλλά και τις δυο φορές αποδείχθηκε άγονος. Και επειδή τα σχολεία ανοίγουν σε δέκα μέρες, σκοπεύει να προχωρήσει σε απευθείας διαπραγμάτευση με τους λεωφορειούχους, κάτι που το προβλέπει ο νόμος. Στον δήμο Λαγκαδά, ο διαγωνισμός, σύμφωνα με τον δήμαρχο Ι. Αναστασιάδη, προκηρύχθηκε από τις αρχές της περασμένης βδομάδας, ωστόσο ο ίδιος δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα καρποφορήσει. “Ως εκ τούτου, θα μισθώσουμε λεωφορεία για να μεταφέρουμε τους 2.500 μαθητές της ευρύτερης περιοχής. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, με την παράταση που πήραμε θα είμαστε έτοιμοι τον Ιανουάριο του 2012”, ανέφερε ο δήμαρχος.
Αντίστοιχα, στον δήμο Χαλκηδόνας ο διαγωνισμός καθυστέρησε ιδιαίτερα, αφού βγαίνει από σήμερα στον αέρα, με τη διοίκηση να θεωρεί λύση τη διορία με τις συμβάσεις από την περιφέρεια, ενώ στον δήμο Δέλτα η δημοτική αρχή σκοπεύει να βγάλει… προσεχώς το διαγωνισμό, ωστόσο δηλώνει ότι δεν θα αφήσει τα παιδιά στον δρόμο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου