Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Στην Ελλάδα του 21 αιώνα , στην Ελλάδα του 2011 συμβαίνουν και αυτά……..
«Ηρθαμε να σας γράψουμε…»

ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΔΗ
Καλημέρα σας, ήρθαμε να σας γράψουμε! Αυτό υπονόησαν μπαίνοντας στο μαγαζί. Πήραν την άδεια στα χέρια, έλεγξαν την ταμειακή. Είδαν βιβλία. Οι εφοριακοί ήταν ανήσυχοι. Πώς γίνεται να δουλεύουν όλα ρολόι; Και ο φόρος διασταυρωμένα να έχει αποδοθεί. Κι οι καπνιστές στο πυρ το εξώτερον. Και τα τιμολόγια καθαρά. Και αποδείξεις στα τραπέζια. Κάτι γίνεται εδώ, δεν μπορεί να πηγαίνουν όλα καλά, κάτι πρέπει να γράψουμε, θα μονολόγησαν οι «Ράμπο» βλέποντας τα μπράτσα τους να ξεφουσκώνουν.
Την επόμενη στιγμή, όμως, να τος ο θησαυρός: πελάτης έπινε καφέ χωρίς απόδειξη. Χτύπησαν παραβατική… φλέβα. «Πού είναι η απόδειξή σας;». Ηρεμος ο «πελάτης» στο πρώτο τραπέζι, το πλησιέστερο στην καφετιέρα, το κοντινότερο στο «πάσο» του σερβιτόρου, απαντάει «δεν έχω απόδειξη, κύριοι, είμαι ο σύζυγος της ιδιοκτήτριας και με κερνάνε…». Επιμένουν οι φορο-ελεγκτές: «Δεν μπορεί, πρέπει να έχετε απόδειξη». «Μα», απαντά ο «πελάτης», «είμαι του μαγαζιού. Η γυναίκα μου το 'χει».
Βγάζει το δελτίο ταυτότητας. Δείχνει τα στοιχεία του. «Ορίστε», λέει, «η άδεια γράφει και το όνομά μου. Το κατάστημα είναι της τάδε, συζύγου του τάδε, ο τάδε είμαι εγώ!». Και παίρνει ανάσα. Η φωτεινή επιγραφή όμως που είχαν αναμμένη οι ελεγκτές έλεγε: Ηρθαμε να σας γράψουμε! Οπότε απαντούν στον «παραβάτη»: «Κύριε, έπρεπε να έχετε απόδειξη, έστω για μισό λεπτό του ευρώ!». «Μα, ξέρετε, με την κυρία είμαι παντρεμένος 42 χρόνια, έχω δυο παιδιά μαζί της, μένουμε μαζί, τρώμε μαζί, τη βοηθάω στο μαγαζί, δεν πληρώνω!». «Δεν έχει μα και ξεμά. Πρόστιμο. 800 ευρώ, παρακαλώ»
Την επομένη η σύζυγος - ιδιοκτήτρια πάει στην εφορία. Τα λέει όλα όπως έγιναν και απαντά η εφορία: «Ναι, κυρία μου, έχετε δίκιο, αλλά έχει περάσει ηλεκτρονικά η… παράβαση, οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Εάν πληρώσετε μέσα στο μήνα είναι το μισό πρόστιμο, τουτέστιν 400 ευρώ»!
Το περιστατικό είναι αληθινό, από τη Θεσσαλονίκη. Το καταγράφω για να δείξω το αυτονόητο: άλλο πράγμα η ατιμωρησία της παραβατικότητας κι άλλο η αναγκαστική, χωρίς καμία λογική τιμωρία. Καλό το κυνήγι εσόδων του κράτους, καλοί οι αυστηροί έλεγχοι για τους φοροκλέφτες, ας είναι και αυτόφωρο, αλλά ας μη χάνουμε τον κοινό νου, το μέτρο, ακόμη κι από την πλευρά της εφαρμογής των νόμων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου