"Αγώνας δρόμου" για το σχολείο
Νέος γολγοθάς για τους μαθητές. Ενδεχόμενα προβλήματα στη μεταφορά τους στο σχολείο λόγω σχεδίου για μείωση του κόστους από το υπουργείο Οικονομικών
Μετά το πρόβλημα με τα βιβλία, οι μαθητές βρίσκονται αντιμέτωποι και με προβλήματα στη μεταφορά τους στα σχολεία με μισθωμένα οχήματα μετά τον στόχο που έθεσε το υπουργείο Οικονομικών για μείωση του κόστους κατά 50%.
Η εφαρμογή του σχεδίου για περικοπές στο κόστος μεταφοράς, που σήμερα ανέρχεται σε 280 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, εκτιμάται ότι θα θέσει έως και 200.000 μαθητές εκτός μεταφοράς από τις απομακρυσμένες περιοχές που διαμένουν προς τις σχολικές τους μονάδες.
Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων (ΚΕΔΕ), Κ. Ασκούνης, έκανε λόγο για "ωρολογιακή βόμβα" έτοιμη να σκάσει στις 8 Ιανουαρίου επειδή το υπουργείο είχε αποφασίσει να λήξουν οι συμβάσεις με τους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ταξί) στις 31/12/2011 και να υπογραφούν νέες με το μισό κόστος.
Ενώπιον του υπουργού Εσωτερικών, Τ. Γιαννίτση, επισήμανε ότι πλήθος διαγωνισμών από τους κατά τόπους δήμους έχουν αποβεί άκαρποι, προτείνοντας να παραταθούν οι ισχύουσες συμβάσεις μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.
Ενώ στο παρελθόν αρμόδιες για τους διαγωνισμούς ήταν οι νομαρχίες και συχνά, όπως σημειώνει η "Ελευθεροτυπία", ακούγονταν πληροφορίες για ελλιπές σύστημα ελέγχου και χρεώσεις υπηρεσιών κατά το δοκούν, με τον "Καλλικράτη" η ευθύνη μεταβιβάστηκε στους δήμους.
Ως καταληκτική ημερομηνία για υπογραφή νέων συμβάσεων με μεταφορείς ετέθη η 31η Δεκεμβρίου 2011 και υποτίθεται ότι έως τότε θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Το μειωμένο όμως κόστος προκάλεσε αδιαφορία στους υποψήφιους μεταφορείς, με το πρόβλημα να είναι ακόμη εντονότερο στις περιπτώσεις των αγοραίων ταξί όπου τίθεται ως κόστος ανά χιλιόμετρο τα 0,75 ευρώ.
Από τα αρμόδια υπουργεία ωστόσο επέμειναν στη μη παράταση ισχύος των σημερινών συμβάσεων επειδή χρειάζεται εξορθολογισμός των δαπανών και ζήτησαν από τους δήμους να καλέσουν άμεσα σε διαπραγμάτευση όσους φορείς έχουν πιστοποιημένη επάρκεια.
Οι δήμοι καλούνται σε διαδικασίες ακόμη και εκτός διαγωνισμών "χωρίς φυσικά ο τρόπος που θα επιλεγεί να συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας", όπως σημειώνεται σε εγκύκλιο του Π. Κουκουλόπουλου.
Ως μόνη διέξοδος στην περίπτωση που δεν βρεθεί μεταφορέας, προτείνεται ένα σύστημα ατομικής επιδότησης ανά μαθητή και όχημα μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται μηνιαίο επίδομα 85 ευρώ για κάθε μαθητή που το σχολείο του έχει αποδεδειγμένα εγκατασταθεί σε άλλον οικισμό από εκείνον της κατοικίας του.
Για όσους πάλι μαθητές μεταφέρονται καθημερινά "με γονική ή άλλη μέριμνα" προβλέπεται επίδομα 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο ημερησίως μέσω του οποίου να προκύπτει ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 1.500 ευρώ ετησίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου